söndag 27 januari 2013

Matters of the heart.

Just nu befinner jag mig precis där jag vill vara i livet. Jag har börjat studera på Journalistprogrammet och får skriva hela tiden vilket jag älskar mer än något annat. Jag har också möjlighet att skriva om det som jag tycker är viktigt och sedan kunna använda mina texter till något användbart. Jag ska börja arbeta aktivt med missbruks-politiken och sätta mig in mer i narkotikalagstiftningen för att kunna påverka saker och ting som jag anser inte fungerar i dagens samhälle. Det kommer att ske många förändringar i mitt liv det kommande året, som jag varmt välkomnar. Jag är så glad och redo för alla nya mål och tankar som jag har kommit till insikt om. Det finns så mycket jag vill förändra och tillsammans med andra kan jag arbeta mot ett gemensamt mål. Jag kommer att gå med i andra projekt också men dessa är inte klara ännu så de väntar jag med att berätta. Just nu så är det fullt upp i skolan, vilket är superkul. Jag har redan planerat flera veckor framåt vad jag ska göra för texter så nu är jag så taggad på att sätta igång. Än så länge ser mig planering ut som följer:


  • 1/2: Intervjua Kamal för Personporträtt
  • 6/3: Deadline Personporträtt
  • 4/2: Deadline Litteraturuppgift
  • 15/2: Deadline uppdraget
  • 15-25/2: Research inför Reportaget
  • 26-28/2: Intervjuer i Stockholm med olika personer till reportaget (Antagligen?)
  • 25/3: Deadline Reportage
Som sagt så är det fullt upp men det är precis så jag vill ha det! 

/ L. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar