lördag 2 juli 2011

Början på Gran Turismo Polonia.

Idag körde vi av färjan klockan 7.30. Vi var på Sheraton Hotel klockan 8.30. Det blev en frukost på stan och sen gick jag och Tommy tillbaka till hotellrummet och tog det lugnt några timmar. Vid 14.00 gick vi till en mexikansk restaurang där Tommy varit året innan och jag måste säga att det var ett äventyr. Jag tror att jag där träffade flummigaste kyparen någonsin och som jag har aldrig blivit serverad en dessert som här. Vi borde kanske ha anat att det var något speciellt när det på menyn stod att Chesscaken som vi beställde skulle serveras av självaste Zorro. Jag antar att alla vet vem Zorro är, för er andra så är han är en man med svart ögonmask och kappa som ska föreställa någon sorts hjälte. Whatever, när vi satt på restaurangen så höjs musiken dramatiskt mycket och en servitris börjar ringa i en gammal kyrkklocka och helt plötsligt rusar en man med svart mask och kappa fram mot vårt bord och slänger fram två tallrikar med cheescake till mig och Tommy. Minst sagt ett ögonblick jag kommer minnas!

Hotellrummet är kanonfint och vi trivs. Nu är vi precis hemkommen från middagen ikväll som var trevlig. Maten var god och människorna trevliga, som vanligt. Jag är faktiskt stolt över att vara en del av Gran Turismo gänget. Hela gruppen är enna glada, trevliga och goa människor som alla kommer för att göra något dom älskar, leka med bilar. Vi pratade med en norsk kvinna innan middagen som tillsammans med sin man har en Jaguar. På deras registreringsskylt står det under numret ”Vi som fortsatt leker med biler”. Jag älskar den meningen för det är just nu det handlar om, sen så är det ju inte fel att ta en öl eller två eller kolla på Playboy brudar, men jag har lärt mig att det hör till och jag tycker faktiskt nästan att det är roligare än vad Tommy tycker, lucky me! Även jag som tidigare inte ens tittat efter bilar har verkligen börjat älska de här resorna. När vi var i SPA och körde så tog jag en paus från banåkandet och lade mig för att sola precis vid banan. Ljudet av musik och otroliga motorer gav mig verkligen en adrenalinkick, då mådde jag verkligen bra. Det blir en tidig sänggång idag för imorgon beger vi oss mot Poznan för några bandagar och annat kul. Det blir bland annat cruising genom Poznan som tydligen ska vara en riktigt stor grej med väldigt mycket åskådare. Det ser jag fram emot. Nu, sängen och boken, ”Jag är Ozzy”, av Ozzy Osbourne.

Idag fyller också min fina lillebror Max 8 år. Grattis till honom! <3

2 kommentarer:

  1. Fan vad roligt ni verkar ha..är riktigt avis på er;) saknar dig vännen min<3

    SvaraRadera
  2. Saknar dig med! Ja, vi har verkligen jätte kul!

    SvaraRadera