tisdag 4 januari 2011

Dag 3 - Mina föräldrar:

Mina föräldrar har gjort mig till den jag är idag. De är lätta att älska och har alltid varit men är inte felfria. Jag tänker inte säga att jag har de perfekta föräldrarna för den som säger det kan inte mena det. De har gjort otroligt mycket för mig och ofta har jag inte förstått att det varit i mitt bästa intresse. De har fått stå ut med mycket och speciellt de sista 3 åren. Det har varit mycket för mina föräldrar att ta in att jag blivit sjuk, att jag har valt många fel vägar och att jag aldrig vänt mig till dem utan viljat klara allt själv, även när jag varit på botten och inte kunnat ta mig upp. Då har jag hellre tagit dåliga val än att vända mig till dem. De har gjort dem ledsna och det är jag ledsen över idag men nu vet jag bättre. Dem finns alltid där.

Min mamma heter Ann. Hon är förtidspensionerad på grund av värk i kroppen och är hemma och tar hand om mina mindra syskon. Jag och min mamma har haft våra bråk. Under 2 år när jag var som trotsigast så bråkade vi konstant. Nu har vi världens bästa relation. Min mamma kan dyka upp utanför min dörr när som helst och det är lika roligt varje gång. Min mamma är en stark kvinna. Jag avundar henne för att hon gått igenom mycket och aldrig gett upp. Hon har enbart varit tillsammans med killar som missbrukat och aldrig själv gett sig hän åt varken alkohol eller droger. Jag respekterar verkligen min mamma för att hon aldrig gav upp hoppet om pappa under alla jobbiga situationer med alkohol och droger. Det tycker jag är starkt gjort. Det är min mamma som slagits för oss barn sen dagen hon födde mig. Hon har aldrig låtit någon vara elak eller göra illa oss. Om det hänt har hon inte varit sen med att stå upp för oss. Min mamma är vacker, hon är underbar. Hon har lärt mig att alltid stå för den jag är och att våga vara mig själv. Min mamma är en fin människa med jävlar anamma. Jag tror jag fått mitt häftga humör från henne! 

 Min pappa heter Anders och arbetar som sjuksköterska i Norge. Vi har haft många bra stunder tillsammans genom vårt gemensamma arbete i Norge. det har blivit många långa resor tillsammans vilka vi fördrivet genom om att prata om allt möjligt. Redan när jag var liten kunde jag och pappa prata om allt från små partiklar till mattens svårighet. Han har alltid suttit bredvid mig och mina skolböcker. Min pappa har haft ett tufft liv, år 1993 slutade han missbruka efter mer än 20 år av alkohol och droger. Han gav sig fan på att han skulle vara en del av mitt och mina syskons liv och gav upp all den skiten. Det ser jag som en otrolig framgång. Min pappa har alltid funnits där för mig och ställt upp med allt från ekomini till förtroende. Från min pappa tror jag att jag fått min envishet. Min pappa försöker alltid göra sitt bästa för att vi barn ska ha det bra, ibland tror jag att han försöker vara för snäll så att det kan bli lite fel. Men han försöker i alla fall alltid göra det bästa. Min pappa är en stark människa med ett fint hjärta.

/L.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar