tisdag 19 april 2011

Love never dies

...som en vän till mig kommenterade på det foto på Ronja där jag berättade att hon somnade in i Söndags. Och min kärlek till henne kommer aldrig försvinna. Jag skaffade Ronja i Augusti 2010 och hon har sedan dess varit min ängel. Hon har gett mig mer än jag någonsin kan förklara för någon. Ronja tog del av mitt nya liv. Tillsammans med Tommy och lille Fox var hon en del av vår familj. Tomrummet som hon lämnat efter sig kommer aldrig att kunna fyllas. Men det vi kan göra är att minnas alla underbara stunder med henne, för det finns det många av. Jag tittar tillbaka på bilder från alla fina stunder tillsammans med vår älskling och minns. Minns hur fin hon var, alla våta pussar man fick när man kom hem efter att hon vart ensam, att hon alltid lade öronen bakåt och lyssnade när hon hörde ordet mat för det gillade hon. Hon var helt tokig i mat. All mat, allt från gurka till kycklingben som hon en gång knyckte från vår soppåse i köket.

Minnena med Ronja kan ingen ta från oss. De kommer alltid finnas kvar i våra hjärtan. Vår älskling är borta men hon kommer alltid finnas hos oss. Jag saknar henne något enormt och allt som påminner om henne här hemma får mig att brista ut i gråt men jag ska minnas henne med ett leende på läpparna och inte med en tår i ögat. För hon är värd att se oss lyckliga.

Nu ska jag ta tag i allt som vi kommit efter med. Livet går vidare trots att det är svårt. Men jag har en underbar pojkvän och en annan liten buse här hemma som jag ska ta tillvara på extra noga nu.

Hate will fuel your rage,
Drugs will get you high,
Money buys respect,
Love will get you by.

/L.

1 kommentar: