fredag 1 april 2011

Dag 28 – Det här saknar jag:


Jag är lycklig. Jag mår hyfsat bra och allt är helt okej. Det är första gången på flera år som jag mår riktigt bra och är nöjd med min livssituation. Men det finns något jag saknar och det är barn. Jag vill så gärna ha ett barn, eller två, eller tre.. Jag har alltid velat ha barn men aldrig trott att jag skulle träffa någon att spendera mitt liv med men nu har jag Tommy och min barnlängtan är på högsta hugg. Den senaste veckan har jag suttit och läst mammabloggar och kollat på graviditetsmagar på Google. Ja, jag är lite halvt om halvt desperat. Jag vet att jag har lång tid på mig att skaffa barn men jag vill ha ett barn nu. Jag vet att Tommy skulle bli en helt underbar pappa och att han skulle uppfostra vårt barn på ett bra sätt. Han har, enligt mig, precis de rätta tankarna om andra människor och om hur en bra människa ska vara. Han behandlar alla med respekt, ser inte ner på någon för att de är annorlunda och har ett hjärta av guld. En sån kille vill jag ha som pappa till mina barn.

Sen kommer tanken på mig som mamma. Jag vet att jag har en oändligt kärlek att ge till ett barn men jag har ganska kort stubin och är ibland ganska bitter och tjurig vilket jag inte vill ge mitt barn. Men, jag tror nog ändå att jag skulle bli en helt okej mamma. Jag skulle i alla fall göra allt som stod i min makt för att ge mitt barn ett bra liv, en bra framtid och en bra grund att stå på.

Så, det är vad jag saknar. Ett barn. Och när tiden passar så hoppas jag på att få en liten pojk eller flicka med min underbara pojkvän.

/L.

3 kommentarer:

  1. Jag älskar dig gumman jag längtar oxå efter barnbarn. Puss mamma.Lånar pappas googlekonto.

    SvaraRadera
  2. Jag med! Ni kommer bli dom bästa morföräldrarna! <3

    SvaraRadera
  3. du skriver väldigt fint Linnea.
    Jag hoppas verkligen att du får uppleva att bli mamma en dag. Och jag tror att den dagen kommer då du känner att nu så, nu kör vi *L* .
    Önskar er Lycka till när ni väl bestämt er för att ta det stora men roliga o underbara steget.
    Och jag passar även på att tacka för ditt inlägg hos mig. Och du o Tommy är alltid välkomna när ni har vägarna förbi..du vet ju var vår brevlåda bor ..*blink*

    SvaraRadera