tisdag 29 mars 2011

A lack of color.

Jag har ätit mina mediciner i ungefär 1 år nu och jag trivs med dem, det gör jag verkligen. Jag mår mycket bättre och upplever inte speciellt många negativa biverkningar men, jag har gått upp mycket i vikt. Detta är något som jag har jätte svårt för i och med att jag alltid varit ganska kroppsfixerad. Jag kan inte heller säga att jag äter världens nyttigaste kost men ändå. I september förra året såg jag ut så som jag alltid velat se nu, nu, 5 månader senare har jag gått upp nästan 30 kilo vilket är katastrofalt för mig. Jag försöker verkligen gå ner men det är inte alltid så lätt. Det tycker jag är de värsta biverkningarna för alla såna här typer av mediciner, speciellt när det setts in på unga tjejer med onormal kroppsfixering. Jag har aldrig haft någon ätströrning men jag kan tänka mig hur de påverkar människor som inte är nöjd med sin kropp. På mina mediciner på Fass står det så här:

Mycket vanliga (fler än 1 person av 10 drabbas):
  • viktökning

Så underbart. Men nu ska jag kicka ass och sluta klaga. Gymkort är fixat och Allevon inköpt, även om det inte är det godaste jag druckit! Det är bara att ta fakta och kämpa på!


/L.

1 kommentar:

  1. Jag var tvärt emot att börja på Litium eftersom typ alla går upp i vikt, men till slut var jag tvungen att ge med mig. Är livrädd för att jag ska svälla upp, speciellt med en snedvriden självbild och ätstörningar i bagaget. Men det är bara att ge med sig helt enkelt och göra som läkarna säger. Jag får ha koll på vad jag äter och framför allt dricker, jag tränar och om jag skulle bli tjock ja då får läkaren betala en fettsugning helt enkelt! :P

    SvaraRadera