torsdag 17 februari 2011

Dag 26 – Mina rädslor:

Mina rädslor är många. Jag har utvecklat många fler rädslor under de sista åren och jag vet inte riktigt varför. Kanske är det för att jag lärt mig att livet kan ta slut fort och att man inte har alla chanser i världen att uppskatta sitt liv och människorna i ens närhet.

En av mina rädslor är fyrverkerier. Det är helt galet men jag hatar verkligen allt från små smällare till stora raketer. Jag tror att det har att göra med att jag också är livrädd för att saker ska explodera, av någon anledning. När bilen börjar ryka blir jag säker på att hela bilen inom en sekund kommer explodera. Min nya rädsla är att kolsyrepatronen ska explodera på grund av att man mamma sade att en patron gjort det.

Något annat är ensamhet. Jag har alltid, alltid tyckt om att vara ensam och alltid klarat mig själv men nu är jag helt bunden till min pojkvän. Om han bara ska åka till Varberg över dagen blir jag helt nojig och måste hela tiden göra något, eller helst sova. Allt för att jag ska slippa känna av ensamheten. Jag klarar av det men jag tycker verkligen inte om det. Spelar ingen roll om det är mitt på dagen eller under natten, lika jobbigt hela tiden.

Jag är också rädd för eld. Jag har sedan jag var liten alltid varit rädd för att något ska börja brinna och jag höll mig alltid vaken tills mamma och pappa gick och lade sig för att kunna dra ut alla sladdar från eluttagen, allt från lampor till kaffebryggare. Jag är fortfarande nojig och skulle aldrig i livet lämna ett ljus ens 5 minuter för att gå på toa. Jag har aldrig tänt ljus på kvällarna ifall jag skulle somna ifrån dem. Och eld överhuvudettaget, jag gillar det inte, förutom för att tända min cigarett såklart, där går gränsen!

/L.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar