lördag 8 januari 2011

Dag 7 - Min bästa vän:

Jag har inte många vänner men de vänner jag har är de bästa man kan ha. Jag har hellre få mycket bra vänner än många bekanta. Jag har tre vänner som jag umgås med oftare än andra och som jag vet alltid kommer finnas vid min sida, förutom min pojkvän, som jag annars räknar som min allra bästa vän. Han känner mig utan och innan och han är min andra halva, min bästa vän. Förutom Tommy så är mina tre bästa vänner:

Sara: Jag träffade Sara mitt första år i gymnasiet. Hon vara allt jag inte var, jag var allt hon inte var. Vi är så olika det går att bli. Vi kommer från helt olika familjer, har levt under olika förhållanden och gått igenom olika saker som är långt ifrån varandra: Ändå går vi så bra ihop. Sara är nog den som känne mig bäst, vet alla mina hemligheter och kan mig utantill. Vi har tillsammans gått igenom oerhört mycket men alltid stått vid varandras sida. Och många år till lär det vara så. Jag vet med all säkerhet att jag och Sara alltid kommer vara vänner för vi ger inte upp vår vänskap i första taget. Det vet jag. Sara är en underbar människa och finns där i vätt och torrt. Hon har pratat mig igenom många tuffa perioder och finns fortfarande kvar. Alltid, alltid kommer hon vara min bästa vän. A&F, står för oss. 

Julia: Julia och jag träffades också första året i gymnasiet. Julia och jag har alltid roligt tillsammans och när vi ville fly från verkligheten och prata om allt mellan himmel och jord tog vi vår tillflykt till vårt café: Madali. Jag kan prata med Julia om allt och vi har haft många roliga stunder tillsammans. Julia är en rolig och omtänksam människa och jag är tacksam över att vi är vänner. 

Susse: Susse och jag träffades år 2005 när vi flyttade in i samma kollektiv i falkenberg. Därefter har vi upplevt många roligt saker tillsammans som när vi jobbade i Norge under sommaren 2007, London 2009 och allt annat. Jag och Susse är som ett par, tjafsar som ett par och umgås som ett par. Hon kommer alltid vara min honey! Jag älskar Susse för att hon alltid är sig själv, vågar säga avd hon tycker och är allmänt ball. Japp, ball är vad hon är. Susse och jag kommer alltid vara vänner! 

/L.

3 kommentarer:

  1. Sv: Begreppet sjukdom definieras av att det är en psykisk, fysisk eller social ohälsa. Enligt medicinska studier är alkoholism en sjukdom. dessutom borde du om någon veta att psykisk sjukdomar uppkommer då en person är sårbar för stress. En alkoholist vaknar inte en dag och säger "nu ska jag bli alkoholist"... på ett eller annat sätt påverkas personen på ett negativt sätt och väljer att ta till flaskan, vilket leder till alkoholism. Personen väljer det inte. Min pappa har inte valt att vara alkoholist, men han har utsatts för mycket negativt i sina dagar och alkoholen är ett sett att hantera detta för honom. Alla sorter av missbruk är sjukliga.
    Förresten... en person med lungcancer hade kanske kunnat stoppa cancern om den slutat rökt. Anser du att detta inte är en sjukdom då?

    SvaraRadera
  2. A&F<3 och nu får vi faktiskt träffas snart! A&F kommer alltid vara A&F

    S

    SvaraRadera
  3. Vi får återvända till Madali snart <3

    SvaraRadera