söndag 16 januari 2011

Dag 15 - Mina drömmar:

Drömmar. Det har jag haft många av. Dagen jag fick min diagnos så försvann många av mina drömmar. Ja, det är så jag ser det. Jag vill bli läkare men att studera i sju år med all den stress det innebär och sen själva jobbet som läkare med all stress det innebär. Det skulle antagligen inte passa mig nu. 

Jag ville resa jorden runt och volontära på olika platser i världen och spara ihop pengar som jag skulle jobba ihop. Nu är jag sjukskriven och jag har inte ett öre över varje månad. 

I början tyckte jag att mitt liv slutade sakna mening i och med att jag inte kanske skulle kunna göra allt det där jag ville för 5 år sen men nu har jag kommit på att det finns mycket annat att fylla sitt liv med. Jag har ett underbart förhållande och två små fina busar. Jag är fortfarande sjukskriven men planerar att studera i höst, antagligen på socionomprogrammet. Nu är jag mer inne på att jobba inom missbruksvården eller inom psykiatrin, det tycker jag skulle vara väldigt givande. 

När jag låg inne på psyket så träffade jag Håkan, en kille som skrev för tidningen Inblick som jag då också fick kontakt med. 5 månder senare publicerades mina första artiklar. Detta tycker jag är en oerhört stor chans jag fått och den hade jag aldrig fått 0m jag inte hade blivit sjuk och lagt in mig. Så med nya motgångar kommer nya medgångar. Det är i alla fall så jag försöker se på mitt liv nu. 

Och nu, skulle jag aldrig ändra på mitt liv för med allt negativt som varit har det alltid kommit något positivt av. Och jag är nöjd med livet nu och jag vet att jag kommer fortsätta vara nöjd så länge jag har min fina lilla familj, mina vänner och en hyfsat ljus framtid.

/L.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar