söndag 2 januari 2011

Dag 1 - Om mig:

Jag heter Linnea och är 21 år. Jag bor i Hammarkullen som är en förort till Göteborg med min pojkvän Tommy och våra två hundar, en 6 månaders Dogo Argentino Ronja och Fox, som är en Canaan Dog på 3 månader.

Min pojkvän är det bästa som någonsin har hänt mig och han har bokstavligen talat räddat mitt liv. Det finns inte någon som någonsin kommer ta hand plats eller ha en så stor del av mitt liv, vad som än händer.

Jag älskar att mysa med min pojkvän, spendera tid med våra hundar och umgås med mina vänner. Att sitta och prata över en kopp te tycker jag är mest mysigast nu i kylan. Om jag är hemma så skriver jag artiklar till tidningen Inblick som jag skriver för här i Göteborg eller skriver för fullt på allt möjligt som jag håller på med. Att skriva för mig är som terapi. Det finns inget bättre sätt för mig attt få ur mig saker som jag kämpar med.

Jag är nörd på diverse tv serier så som One tree hill, Gossip Girl och Gray's Anatomy. Och ja, jag älskar alla intriger.

Jag har svårt för att erkänna att jag har en "sjukdom" för jag tycker inte om att göra mig själv till ett offer. Jag vill inte heller kalla mina sk manier för manier utan säger hellre att jag är "uppspeedad", allt för att låta så lite sjuk som möjligt.

Något jag är stolt över är att jag åkte till psykakuten den 6 Maj 2010 och blev inlagd på psyk. Detta mycket på grund av att min pojkvän stöttade mig genom hela processen och inte släppte min hand under en enda sekund av alla de timmarna. Jag har inte åstadkommit så mycket någonsin med mig själv som jag gjorde under den månaden. Det var också startpunkten på min friska period som fortfarande pågår. Thank Gosh.

När jag är "uppspeedad" blir jag väldigt kärleksfull och vill skrika ut till alla jag älskar hur mycket de betyder och hur mycket jag verkligen älskar dom. Detta även om den uppkommer mitt på natten. Risk för mass sms!

Jag ställer höga krav på mig själv att vara en god människa. Jag vill och försöker alltid att vara alla till lags för jag vill att människor ska tycka om mig vilket ibland sätter mig i dåliga situationer i bland annat jobbsituationer.

Jag är oftast glad och positiv och tycker om att sprida glädje runt omkring mig även om människor i min närhet ibland får ta en hel del skit när jag anser att mitt liv suger.

/L.

2 kommentarer:

  1. Jag blir också väldigt "kärleksfull" när jag är... "glad". Och spontan, och högljud vilket kanske inte alltid är till det bättre :P

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Samma här. Jag blir VÄLDIGT tjatig, pratglad och över kärleksfull ja. Det är kanske inte alltid lika kul för alla andra. Och efteråt får jag alltid dåligt samvete för allt jag gjort.

    SvaraRadera