söndag 23 december 2012

Hopes & Dreams.

Det finns så mycket jag vill göra i livet. Ändå sedan jag var liten har jag velat förändra världen. Jag ville rädda mänskligheten och skapa fred på jorden. Jag insåg ganska snabbt att detta var ett omöjligt jobb för en 10-årig flicka. Jag ville då istället utbilda mig till läkare och jobba i världens alla utsatta länder för att skapa en bättre värld för människor som inte hade det som jag har; ett hem, mat på bordet och en chans till en utbildning. Men livet ville inte det jag ville och min väg gick inte genom läkarutbildningen. Men jag har insett att man inte behöver rädda världen för att göra en skillnad. Jag vill fortfarande göra en skillnad och jag har så många tankar och känslor som jag inte kan sätta ord på som jag måste få utlopp för. Jag vet vad jag vill och jag vet att jag kan ta mig till mitt mål med hjälp från andra som vill samma sak som jag; skapa ett bättre samhälle där alla människor har samma rättigheter och ges samma respekt. För mig är det en självklarhet att vi som människor ska ge samma respekt till andra som vi själva vill ha, oavsett vad vi kommer ifrån och hur vi lever. Vi drabbas alla i livet någon gång av problem, vissa större, andra mindre. Det ska aldrig få definiera ens värde eller vem man är. 

Jag tänker börja arbeta aktivt med mina åsikter och få göra mina tankar till verklighet. Kanske kommer det att hjälpa en människa, vilket jag i så fall kommer vara överväldigad av. Många bäckar små.


I've been here before I'm familiar with the pain

But I ain't running no more there's one thing changed
Ain't going down this timeThis time I ain't going down

/L.


1 kommentar: