onsdag 19 januari 2011

Dag 17 - Mitt favoritminne

Mitt favoritminne är ett fint minne. Det är kylig eftermiddag i Varberg och jag och Sara står uppe på fästningen och försöker desperat att gräva eth hål i marken med våra små spadar vi tagit med oss. Vi ska begrava en liten låda med fina minnen i. Efter att vi grävt en lång tid så ger vi upp och tar upp sakerna och lägger de i en påse istället och den får plats i det lilla hål vi åstadkommit. 

Vi svär på att det ska förbli vår hemlighet vart vår låda befinner sig. Några timmar senare på kvällen, skolavslutningskvällen, springer vi upp igen och kollar så att det fortfarande liger kvar och det gör det.

Kvällen var fin. Vi var båda kära, glada och lyckliga. Det är en kväll att minnas, en fin kväll med min bästa vän för alltid, min Sara. Jag kommer aldrig glömma den kvällen. Det är ett fin minne som alltid kommer stå mig nära hjärtat. 

A&F.

/L.

1 kommentar: