tisdag 25 januari 2011

All in your mind.

Åh, jag blir så arg ibland. Jag har verkligen inget emot utländska läkare men, jag anser att de måste kunna förstå svenska om de ska ha med svenska människor att göra. Jag var hos läkaren igår och allt jag sade missförstod han!:

Läkare: Hur länge har du haft din huvudvärk?
Jag: Ca 2 månader
Läkare: 2 år, Aha.
Jag: Nej, 2 månader.
Läkare: Hur många månader?
Jag: TVÅ!

Detta var bara ett utav alla fel han gjorde. Sedan så ansåg han att mina problem var något jag skulle leva med bara för att det kunde vara biverkningar av mina mediciner. Jag fattar ju också att alla mediciner har biverkningar men jag ville fortfarande kolla upp om det hade med något annat att göra i och med att jag mått dåligt utöver de biverkningar som finns men enligt honom så skulle jag bara vara glad att min medicin fungerade och att man då får vara tyst och sluta klaga typ. Det störde mig ganska mycket kan jag ju säga. Han tog i alla fall alla prover jag bad honom om så nu får jag svar om en vecka och är allt bra då, så kan jag acceptera att det bara är jobbiga biverkningar.

Idag ska jag på redaktionsmöte på Inre Rum för att kolla lite hur 2011 ser ut. De ska också starta en skrivgrupp på tisdagar som jag tänker gå på. Jag tror det kan vara roligt att både lära sig skriva bättre och att få komma ut och vara lite social med andra människor och sluta isolera mig som jag gjort ett bra tag. Jag har liksom gömt mig hemma med min pojkvän och mina hundar men någon gång måste jag ju komma igång med livet igen som är jobb, jobb, jobb.

Jag och Tommy kom precis in med hundarna efter en promenad. Det är jätte roligt att vi har två hundar nu så vi kan gå ut tillsammans och göra roliga saker tillsammans med hundarna. Det tycker jag är värt.

Nu ska jag ta hand om lite hushållsysslor, sen blir det möte.

/L.

1 kommentar:

  1. Hej!

    Jag jobbar med uppsökande kundtjänst för AFA Försäkring och såg att du skriver att du är sjukskriven.

    Du kan ha rätt till ersättning från oss om du har jobbat på en arbetsplats som har kollektivavtal (och 90 % av alla anställda i Sverige täcks av kollektivavtal).

    Här kan du läsa mer om vår sjukförsäkring: www.afaforsakring.se/sjukforsakring

    Ring oss på 0771-88 00 99 mellan 8-17 på vardagar så kan vi hjälpa dig vidare.

    Vill du veta mer om uppsökande kundtjänst och hur vi hittade dig kan du läsa det här:
    www.afaforsakring.se/uppsokande_kundtjanst

    Vänliga hälsningar
    Sophia
    AFA Försäkring

    SvaraRadera